Juholt den otydlige

Det är slående hur det mesta som Håkan Juholt säger kan vara så innehållslöst och fyllt av rent svammel. Han är en mästare på att svamla. Har ni förresten märkt hur han missbrukar ordet ”tydlig”. Så fort han vet med sig att han har varit otydlig eller haft fel på något område, och någon påpekar det för honom, använder han ordet ”tydlig” i försvar för att försöka framstå som att han skulle vara just tydlig. Men han är allt annat än tydlig. Läs följande del av gårdagens intervju med Håkan Juholt som Aftonbladet gjorde. Finns det en skriftlig överenskommelse eller inte?

Du lär ha sagt till din partistyrelse att det finns ett skrivet kontrakt mellan S, V och MP om debatterna. Finns det ett sånt avtal?

– Jag har varit väldigt tydlig med att säga att jag har mycket noga lyssnat in den kritik som MP och V hade inför upplägget på debatten och hur vi såg på framtida debatter.

Men vad betyder det?

– Ja, det kommer att klargöras...

Kommer du en dag att kunna visa upp ett papper där det framgår att du hade rätt?

– Våra partier hade en stor skriftlig överenskommelse innan valet och den har jag noga lyssnat in och jag har lyssnat in Miljöpartiets och Vänsterns kritik mot upplägget och nu pågår det en diskussion om hur det ska vara framöver och därför vill jag inte på något sätt riskera att det inte snabbt blir en debatt. Jag är angelägen om en debatt där statsministern får ställas till svars och när det är på plats då ska vi också resonera om hur det kom sig.

Men i det specifika fallet – är det uppgörelsen inför valet 2010 du refererar till?

– Nej, det är jag, jag som ordförande för Socialdemokraterna har mycket noga lyssnat in den kritik som Miljöpartiet och Vänstern och som också vi hade mot det här upplägget.

Men varför kan du inte säga vad det här handlar om, vore inte det enklast?

– Det vore säkert enkelt för mig men nu är det viktigast att det blir debatter så fort som möjligt och därför kommer inte jag att göra det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0